Każda z przedsiębiorstw na rynku, to organizacja, w której stale następują zmiany. Analizując proces zmiany musimy więc wziąć pod uwagę zarówno zmiany nieplanowane, stanowiące ciągły proces, jak i zmiany kierowane i planowane, jak np. wprowadzanie nowego produktu na rynek, czy połączenie się dwóch firm. Każdy członek kadry kierowniczej, który nadzoruje proces zmian, z jakimi ma styczność, czy będzie miał do czynienia.
Liczba godzin szkolenia: 16
Program szkolenia:
1. Proces zmian w przedsiębiorstwie.
2. Funkcjonowanie zespou w okresie zmian.
3. Typy nieskutecznych uczestników zmian, osoby o naturalnej tendencji do przeciwstawiania się zmianom.
4. Zmiana - kształtowanie nowych postaw.
5. Proces kierowania zespołem w okresie wprowadzania zmian.
6. Komunikacja w czasie zmian, w firmie.
7. Postawa managera na motywację pracowników w zmianiach, w przedsiębiorstwie.
8. Kreowanie i pobudzanie zmian w przedsiębiorstwie.
9. Zmiany niezbędne w firmie.
10. Funkcjonowanie zespołów w okresie zmian.
11. Analiza potencjalnych sytuacji kryzysowych w przedsiębiorstwie.
12. Przyczyny i analiza zaistniałego kryzysu.
13. Etapy procesu wprowadzania zmian w przedsiębiorstwie.
14. Różne reakcje na zmianę i ich uwarunkowania.
15. Zarządzanie w najnowszych trendach i źródła zmian w przedsiębiorstwach.
Absolwenci szkolenia otrzymają zaświadczenie po jego ukończeniu.