Standardy obsługi klienta to nic innego, jak określony spis norm regulujących pracę z klientem oraz jego obsługę. Standardy te opisują przede wszystkim, jak pracownicy firmy powinni się zachowywać, co i kiedy robić, a czego nie. Opracowanie takich standardów na ogół bazuje na prawach sprzedaży i marketingu, jednak równocześnie uwzględnia specyfikę branży, jej cechy, cele i wartości. Dlatego też nieco inne będą standardy obsługi klienta w banku, a inne w sklepie. Różnice zauważalne mogą być także podczas obsługi klienta w restauracji, czy też w urzędzie. Zawsze jednak nadrzędną wartością w obsłudze klienta będzie jego zadowolenie. Standardy mają na celu budowanie z klientami dobrych relacji, które to kreują w następstwie pozytywny wizerunek organizacji (urzędu, restauracji, sklepu, czy banku) na rynku.
Liczba godzin szkolenia: 16
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie w szkolenie, marketing szeptany, trudna sytuacja obslugowa.
2. Budowanie wizerunku przez telefon.
3. Pozyskiwanie informacji od klienta, kontrolowanie rozmowy.
4. Socjotechniki i techniki wpływu społecznego.
5. Komunikacja werbalna w profesjonalnej obsłudze klienta.
6. Style społeczne, rodzaje klientów pod kątem nieprzewidzianych sytuacji.
7. Temat obiekcji i zastrzeżeń klienta.
8. Asertywność, a obsługa klienta.
9. Trudny klient.
Absolwenci szkolenia otrzymają zaświadczenia po jego ukończeniu.